Cara Mendapatkan RSS Url Blog Kita

Apa itu rss url dan bagaimana cara mendapatkan rss url di laman web kita mashupun jenis blog atau sebagainya, mudahnya mendapatkan rss url di blogspot kita dengan wordpress ada url rss tersendiri, apa fungsi rss url, Secara kongsepnya merupakan url yang sangat diperlukan untuk proses ping / sumbit ke mesin pencarian google. Dimana cara mendapatkan RSS url di blog kita, caranya mudahnya sahaja. Lihat rujukan disini www.okeyba.tk (Perkongsian seribu topik).


Assalamualaikum, selamat pagi / petang / malam dan salam sejahtera buat semua pembaca-pembaca yang saya kasihi sekalian. Tajuk artikal kita pada hari ini ialah membincangkan mengenai "Bagaimana cara mendapatkan rss url" di blog kita dalam kategori Tech, blogger bersama saya Okey Ba disini.

Apa itu RSS URL?

Secara ringkasnya RSS adalah merupakan bahan rujukan ke-2 artikal kita yang akan digunakan oleh mesin-mesin tertentu. Kalau dalam kehidupan manusia, ia sama seperti RESUME, mereka gunakan bahan yang ringkas ini sebagai rujukan mereka. Lebih kurang macam tu la pahaman saya mengenai RSS url ini.

Selain itu, fungsi sebenar adalah sebagai media untuk mempublikasikan dan mengizinkan beberapa isi serta dokumen yang ada diblog kita ke laman web (situs) lain, email, social network dan lainnya untuk memudahkan pengunjung membaca artikel kita setiap hari. Biasanya RSS feed ini digunakan apabila kita hendak membuat ping blog pada laman web yang menyediakan perkhidmatan untuk ping blog dan digunakan apabila kita membuat perkongsian artikal pada situs social bookmar dan sebagainya. Jika anda mengentahui dengan lebih terperinci mengenai ping mengping ne, boleh baca disini:


Bagaimana Cara Mendapatkan Rss Url?

Seperti yang dijanjikan, disini saya tidak mengajar anda mengenai bagaimana cara mendapatkan Rss Url untuk blog kita tetapi membuat rss url boleh. Caranya adalah ada dalam perenggan dibawah sini:

Copy Link ini:
https://www.okeyba.tk/feeds/posts/default?alt=rss

Tukarkan alamat blog anda pada bahagian yang telah diwarna.
Url Rss diatas adalah merupakan rss untuk website ini, apa yang perlu anda dilakukan adalah anda tukar sahaja alamat website okey ba ini kepada alamat website anda untuk membuat rss url blog anda. Mudah sahaja!

Rasanya, setakat disini sahaja yang boleh saya kongsikan untuk tajuk artikal kita pada kali ini. Semoga Tech ini dapat membantu anda disana. Sekian dan terima kasih.

Apakah pendapat anda mengenai artikal ini: